Reklama w internecie, techniki sprzedażowe a promocja marki.

  1. Strona Główna
  2. Sprzedaż
  3. Szczegóły artykułu
Reklama w internecie, techniki sprzedażowe a promocja marki.

Reklama w internecie, techniki sprzedażowe a promocja marki.

Techniki sprzedażowe to element, dzięki któremu reklama w internecie zyskuje pożądanego, upatrywanego wydźwięku.

Ten z kolei ma prowadzić do określonego efektu, jakim najczęściej dla właścicieli e-sklepów jest satysfakcjonujący wskaźnik konwersji. Dobrze świadczący o walorach i wartości dostarczanych produktów lub rozwiązań.

I jeśli naszym zamysłem jest wybić się na szczyty skuteczności przy prowadzonej sprzedaży. A co za tym idzie – chcemy wypromować markę, zasadnym okaże się wiedzieć, jaki czynnik do takiego stanu rzeczy prowadzi.

 

Dlaczego nie każda reklama w internecie jest efektywna?

Wbrew powierzchownym założeniom nie wynika to z aspektów losowych i niedających się z góry ustalić.

Taki wypadek zawsze jest wynikiem konkretnych błędów, jakie popełnia marka. A także skutkiem nieznajomości podstawowych „ścieżek” myślowych, jakimi zazwyczaj poruszają się konsumenci.

Wśród bazowych przewinień właścicieli stron można wymienić tendencję do ubierania oferty w mocno wyświechtane zwroty, które nie zawierają już w sobie żadnej siły oddziaływania.

Właśnie na skutek tego, jak zostały „wytarte”. Rozmyte w wydźwięku z uwagi na codzienny użytek. I częstą obecność w treściach, które w najlepszym wypadku można mianować dziś tzw. pustosłowiem.

A jak chyba nie należałoby przypominać, reklama w internecie, a w zasadzie każda powinna wywoływać to uderzające wrażenie, że oto dzieje się coś niemożliwego. Co może wywrócić cały nasz światopogląd na lewą stronę, stawiając w obliczu realizacji dotąd nieosiągalnej perspektywy. I to wszystko ma miejsce właśnie teraz.

Taki istotnie powinien dopaść użytkownika feeling, jeśli naszym zamiarem jest mieć (nieprzyzwoitą) sprzedaż. A w żaden sposób nie osiągniemy tego, powtarzając oklepane do cna regułki.

 

Skuteczna reklama w internecie – czyli jaka?

Skoro mamy już za sobą szybki podgląd na to, czego zdecydowanie nie należy praktykować, pora przejść do bardziej konstruktywnych założeń.

Te z kolei zaczynają się wraz z ustaleniem właściwej taktyki niewyłącznie dotyczącej działań promocyjnych, a nawet bardziej – określenia strategii komunikowania się marki.

Gdyż właśnie ta ostatnia w stopniu znacznym rzutuje na to, jak będziemy odbierani. A dlaczego jest to zasadne tudzież istotne zostało ujęte, np. tutaj: Jak zarobić pieniądze na blogu? Pierwsze kroki.

I ponieważ styl wypowiedzi definiuje markę jako całość, znacznie lepszym pomysłem jest zbudować efekt, który wstrzymuje oddech od startu, niż w ramach chęci zwiększenia sprzedaży silić się na tworzenie ofert odbiegających od pierwotnej intonacji.

Gdyż w taki sposób najmocniej traci się na spójności i trwałości wizerunku. Oraz równie szybko zyskuje w oczach internauty to niegodne miano bycia sprzedawcą.

O czym konsumenci nie lubią wiedzieć. Lubimy kupować, ale chcemy mieć pewność, że to my o tym decydujemy. Co oznacza, iż nie mamy ochoty weryfikować się z możliwością, iż przy okazji czytania oferty możemy być manipulowani. Niezależnie czy odbywa się to w bardziej, czy w mniej etyczny sposób.

Aby uniknąć takiego rozszczelnienia struktur wizerunkowych, znacznie lepiej jest nadać marce taki format, który z miejsca wskazuje, iż mamy do czynienia z czymś niepowszednim, wykraczającym poza zwyczajność i standard. A przez co kreującym to pożądane wrażenie o możliwości osiągnięcia nieprzeciętnych korzyści.

Dobrym przykładem takiego konceptu jest kierunek, jaki obrała firma Apple Computer Inc.

Tutaj, wchodząc na stronę główną witryny od razu wiemy, że mamy do czynienia z czymś większym. Decyduje o tym styl i sposób komunikacji. I można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że Apple wcale nie musi tworzyć dedykowanych treści sprzedażowych do poszczególnych produktów. Gdyż całość jako taka jest sama w sobie ofertą.

 

Jak wypromować markę, czyli dlaczego techniki sprzedażowe działają?

Aby uzyskać ten satysfakcjonujący efekt w postaci rozpoznawalności marki, należy zrozumieć, że każdy człowiek opiera swoje postępowanie na określonych schematach zachowań.

A co za tym idzie – techniki sprzedażowe istnieją i działają właśnie, dlatego, że ma to miejsce. I czy jesteśmy z tym pogodzeni bardziej, czy mniej, podlegamy pod wpływ, jeśli tylko jest on odpowiednio perswazyjnie przedstawiony.

Wpływ dla właściciela e-sklepu to narzędzie, którym należy nauczyć się wprawnie posługiwać. Gdyż to, jak przedstawiamy sprawę jest tym, co do nas wraca.

I jeśli masz wrażenie, że sprzedaż lub konwersja utyka gdzieś po drodze, warto wiedzieć, że człowiek do bycia przekonanym do danej rzeczy potrzebuje mieć za sobą 3 pozytywnie zweryfikowane procesy.

Te doświadczenia to:

  • zatrzymanie – moment, w którym następuje tzw. efekt WOW. Ten najczęściej jest konsekwencją wyszukanego stylu prezentacji treści lub ogólnego wyrazu;
  • zainteresowanie – chwila koncentracji uwagi. Ta jest wypadkową sprawnego użycia perswazji;
  • poczucie zasadności – to stan, kiedy użytkownik zyskał pewność i przekonanie o wartości oferowanej usługi bądź produktu.

Co oznacza, iż jeśli chcesz mieć decydujący wpływ na to, jak radzi sobie opracowana pod konkretne cele sprzedażowe reklama w internecie. Niezależnie od tego, czy mówimy o zwykłej szeptance na forach, czy o Facebook Ads. A co za tym idzie – mierzysz w skuteczność, musisz wykazać się niepowszednim podejściem do szyku prezentowanych treści, umiejętnością argumentowania i odznaczania skorelowanych z produktem korzyści. Oraz – co ważniejsze – mieć odwagę sięgnąć po tak misternie zaaranżowany sukces.

Zostaw swój komentarz