Jak zarobić pieniądze na blogu? Pierwsze kroki

  1. Strona Główna
  2. Zarabianie na Blogu
  3. Szczegóły artykułu
Jak zarobić pieniądze na blogu? Pierwsze kroki

Jak zarobić pieniądze na blogu? Pierwsze kroki.

O tym, jak zarobić pieniądze na blogu mówi się przy każdej skorelowanej tematycznie okazji, często, wszakże ogólnikowo, pozostawiając wiele nienasyconej odpowiedziami przestrzeni do własnej, dalszej eksploracji. I jeśli masz ten niedający się niczym zdetronizować zamiar popełnienia na swojej stronie czegoś, co odpowie za zysk, ten artykuł pokaże Ci krok po kroku, jak się za to zabrać.

 

Od czego zacząć, czyli jak zarobić pieniądze na blogu?

Po pierwsze, zanim weźmiesz się za organizację rzeczy, należy określić cele nadrzędne, decydujące o charakterze, zarówno strony, jak i samego contentu. To z kolei zaowocuje wykreowaniem spójnej i ścisłej linii wizerunkowej.

Ta precyzyjnie, a nader bardziej taktycznie obrana pomoże Ci wywrzeć takie wrażenie, jakie chcesz po sobie zostawiać. Lub takie, jakie jest konieczne do zdefiniowanych celów, np. sprzedażowych. Jeśli chcesz, zatem wiedzieć, jak zarobić pieniądze na blogu, spójrz na konieczną do aranżacji listę priorytetów uwzględnioną poniżej.

 

1. Bądź zorientowany – ustal spójny zakres tematyczny

Nie możesz pisać na każdy temat. Jest to przepis wyśmienity, ale na to, aby na blogu nie zarabiać. W sytuacji, gdy masz do czynienia z tysiącami stron, często z nieograniczonym budżetem na reklamę, nie możesz liczyć na to, że przebijesz się z szerokim, w żaden sposób nieodznaczającym się contentem.

Po tego typu treści udajemy się, zazwyczaj do już posiadających wyrobioną pozycję witryn. Nie mamy, przeważnie w zwyczaju kupować niemarkowych ubrań w przydrożnym butiku, gdy 10 metrów dalej widzimy Galerię.

Jeśli masz zamiar liczyć zarobione na blogu pieniądze, musisz podejść do wszystkiego strategicznie. A więc sporządzić listę wątków z jednej linii tematycznej, na których oprzesz swoje contentowe działania.

Określona w tym miejscu spójność jest Ci potrzebna celem zarysowania i wytworzenia wyrazistego profilu budowanej marki. Taki mocno zakreślony kontur przyda się niewyłącznie w ramach ekspozycji własnego autorytetu w wybranej dziedzinie. A również przy podbijaniu wrażenia esencjonalności, dobitności odznaczającej się w sposobie komunikacji marki.

 

2. Bądź inny – postaw na wyrazisty motyw wyodrębniający

Jeśli zerkniesz na dowolną stronę WWW, zauważysz, że wszystkie bądź większość treści niezależnie od branży, są utrzymywane w jednako brzmiącym tonie. Oczywiście można mniemać, że żadna z marek nie chce spłoszyć odbiorcy lub klienta nieadekwatnym językiem, czy stylem wypowiedzi.

Można, również założyć, iż istnieje ogólna tendencja do polegania na schematach oraz niebrania pod uwagę faktu, za jaką różnicę może odpowiadać indywidualnie opracowany pod markę sposób komunikacji.  Naturalnie mówimy tu o różnicy w odbiorze.

Z pewnością jesteś bowiem w stanie wskazać i wymienić teraz z nazwy te strony WWW, które przykuły Twoją uwagę na skutek wyszukanej formy przekazu lub sposobu prezentacji. Pamiętasz je. Właśnie, dlatego, że się w Tobie odbiły, zarysowały czymś szczególnym.

Tak, istotnie, a zwłaszcza na początku zaskarbia się uwagę audiencji. I ją zatrzymuje. Co oznacza, iż jeśli chcesz mieć przewagę i punkty na starcie, warto iść dalej, niż zakłada standard. I obrać taki kierunek komunikacji, który zjedna sobie ludzi. A Tobie pozwoli wyszczególnić się na tle jednolitej konkurencji.

 

3. Bądź merytoryczny – zostawiaj po sobie wiedzę

Nie możesz być wyłącznie spójny w wybranej tematyce i wyróżniać się samym stylem artykulacji, to jeszcze nie zawiera w sobie elementu rzetelności. Chyba że celujesz w content rozrywkowy. Wtedy, jak najbardziej nie ma potrzeby silić się mocniej.

Natomiast, jeśli wziąłeś na siebie wątek w większym stopniu złożony, powiedzmy dla ułatwienia kwestię pt.: „Rozwój osobisty” – dostarczanie wiedzy to Twój obowiązek.

Ta, wszakże powinna być obszerna. I w żadnym razie nieprezentowana zdawkowo. Gdyż taki trend w całym spektrum blogów, również tych eksperckich, łatwo jest zauważyć. A Twoim celem powinno być „wypuszczenie” użytkownika ze swojej strony z wrażeniem, że wiesz, kim jesteś, co robisz, co należy zrobić i jak to się robi.

Aby osiągnąć upatrywany cel, a w domyśle – Twój odbiorca też to zrobi, właśnie dzięki Tobie. Będziesz mieć, wówczas szansę odczuć, że rzeczowość i solidność to zasoby, które zwracają się w postaci lojalności klientów.

 

Jak zarobić pieniądze na blogu, czyli jakie masz możliwości?

Proponujemy innowacyjne rozwiązanie marketingu afiliacyjnego, dzięki nam możesz wynajmować wybrane miejsce reklamowe na swojej stronie w oparciu o ustaloną przez Ciebie kwotę za ich wyświetlanie za dzień. Korzystanie z serwisu oraz konfiguracja profilu jest darmowa, rozliczamy się na podstawie prowizji od każdej sprzedanej reklamy. Prowizja serwisu wynosi 15% od sprzedanej reklamy.

Będziemy dbali o to aby generować jak największą ilość konwersji sprzedażowych dla twojego miejsca reklamowego. Reklamodawcy, którzy będą wynajmować miejsce reklamowe to firmy, które same wybiorą Twoją stronę dzięki ustawionym przez Ciebie kategoriom na liście Stron a następnie zakupią ją aby wyświetlać swój baner reklamowy z linkiem do promowanej strony.

Wyświetlana reklama zawiera link posiadający wpięty kod trackujący pozwalający na zliczanie akcji, które zakończyły się konwersją danego typu, np. nastąpiło kliknięcie lub sprzedaż.

Możesz również jako blog wybrać inną formę pozwalającą monetyzować bloga.

Wybór w danej kwestii wcale nie jest ograniczony i może opierać się m.in. na:

  • artykułach sponsorowanych;
  • reklamach kontekstowych;
  • sprzedaży własnych produktów;
  • współpracy z markami;
  • płatnych konsultacjach;
  • afiliacji (spójrz na powiązany artykuł, aby dowiedzieć się o co chodzi:
    Marketing afiliacyjny — czym jest i jak działa?).

 

Oczywiście, jeśli dopiero zaczynamy i nie mamy wyrobionej renomy, nie możemy liczyć na kooperacje z markami ani na propozycje publikacji treści sponsorowanych. Te, jeśli podejdziemy do wszystkiego z – uwzględnioną w tym artykule w trzech podpunktach – głową, pojawią się później.

Warto, więc do tego czasu skupić się na spójnym spinaniu rzeczy w całość oraz merytorycznym podejściu przy przekazywaniu adekwatnych treści.

Zostaw swój komentarz